هولوگرام

همه چیز درباره هولوگرام

هولوگرام

همه چیز درباره هولوگرام

  • ۰
  • ۰

 قابلیت  سیستم های تشخیص با فرکانس رادیویی


سیستم های تشخیص با فرکانس رادیویی یکی از تکنولوژی های بسیار متنوع تشخیص دادن یا تعیین هویت به صورت اتوماتیک (خودکار) است که سیستم های بارکد نیز جز اینتکنولوژی ها است. سیستم های تشخیص با فرکانس رادیویی، قادرند که در زنجیره تولید، انبارداری، توزیع و خرده فروشی محصولات گوشتی مزایای فراوانی داشته باشند. مزایایی که به عنوان نمونه شامل: امکان ردیابی محصول، مشخص ساختن موجودی انبار، کاهش هزینه های نگهداری، امنیت و ارتقای کیفیت و سلامتی محصول و ممانعت از پس آوردن محصول می باشد. تکنولوژی تشخیص هولوگرام با فرکانس رادیویی بیش 40 سال است که در دسترس است، اگر چه کاربرد آن به صورت گسترده در بسته بندی به سال های اخیر مربوط می شود.

در واقع تکنولوژی تشخیص با فرکانس رادیویی (RFID) را نمی توان جز حس‌گرها و یا شناساگرها طبقه بندی نمود، بلکه باید آن را به عنوان شاخه ای مجزا در لیبل بسته بندی های هوشمند بیان کرد که بر پایه اطلاعات الکترونیک استوار می باشد.

استفاده از فرکانس رادیویی در بسته بندی

چنان‌چه نگاهی ساده و پایه ای برای شناخت مکانیزم این سیستم داشته باشیم، می توان گفت که یک برچسب تشخیص با فرکانس رادیویی که در  لیبل بسته بندی به کار می رود شامل یک گیرنده- فرستنده کوچک و یک آنتن می باشد. برچسب هولوگرام  به علامت های دریافت شده از طریق آنتن خواننده اطلاعات، پاسخ داده و عدد مربوط به آن اطلاعات را به آنتن برگشت می‌دهد. بر چسب های تشخیص با فرکانس رادیویی می توانند اطلاعات بسیار ساده مورد استفاده برای ردیابی محصول (مثلاً اعداد مربوط به تشخیص یا تعیین هویت محصول) را نگه دارند و در عین حال توانایی دارند که اطلاعات بسیار پیچیده تر، مثلاً با ظرفیت ذخیره سازی بیش از یک مگابایت را در مورد خصوصیاتی مانند دما، رطوبت نسبی، اطلاعات تغذیه ای، دستورالعمل پخت یا آماده سازی غذا و سایر اطلاعات را منتقل کنند، لذا در مقایسه با بارکدهای معمولی، دارای کارایی و توانایی هایی بسیار بالاتری هستند.
.




نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی