هولوگرام

همه چیز درباره هولوگرام

هولوگرام

همه چیز درباره هولوگرام

۴ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

بسته بندی ها و استفاده از هولوگرام

بسته‌ها انواع متفاوت دارند برای مثال یک بسته انتقالی یا بسته توزیعی نوعی از بسته بندی است که برای حمل در کشتی و جا به جایی در فروشگاه استفاده می‌شود. بعضی مواقع بسیار راحت است که بسته‌ها را بر اساس لایه موجود و عملکرد به دسته‌های اولیه، ثانویه و... تقسیم کنیم. ضمناً برای اصالت کالا معمولا از هولوگرام بر روی بسته بندی محصولات استفاده می شود.
هولوگرام

مراحل بسته بندی و استفاده از هولوگرام

  • بسته بندی اولیه - معمولاً کوچکترین واحد توزیع یا بکارگیری است و اولین لایه در بر گیرنده محصول است که در تماس مستقیم با محصول می‌باشد و آنرا در بر می‌گیرد. معمولا برجسب هولوگرام را در این بسته بندی بر روی محصولات می چسبانند.
  • بسته بندی ثانویه - بیرون از بسته بندی اولیه‌است – می‌تواند برای گروه بندی کردن بسته‌های اولیه باشد. شاید برخی از شرکت ها تمایل داشته باشند تا هولوگرام شرکتشان را بر روی این مرحله از بشته بندی هم قرار دهند.
  • بسته بندی سوم - برای حمل در کشتی و توزیع عمده بکار گرفته می‌شود. در این مرحله امکان دارد شرکت های ساخت بسته بندی برای حمل در توزیع عمده هولوگرام خود را بر روی  بسته بندی نهایی قرار دهند.
هولوگرام محصولات

رده بندی بسته بندی کالاها

این سه نوع بسته بندی به عنوان راهنمای کلی ارائه شد، رده بندی‌های زیر می‌تواند مثالی از انواع بسته بندی و ساختارهای آن باشد.
  • روکش دار
  • بطری ها
  • محافظ‌ های بادکنکی
  • قوطی ها
  • پاکت
  • کیف‌های پلاستیکی
  • بسته پوست
  • پیچیدنی ها
  • جعبه ها
  • کارتن ها و کارتن پلاست ها
  • بسته‌های کوچک مقوایی
بسته بندی های مختلف برای حمل کالا
شاید در این بخش هم شرکت های تولید کننده بسته بندی های مختلف، برچسب هولوگرام شرکتشان را بر روی آن قرار دهند. 
  • حمل کننده‌های چرخ دار
  • کانتینر حجیم میانی
  • کانتینر
  • بشکه
  • پوشش کش دار
همچنین چند نوع از حمل کننده‌های مخصوص هم هستند که با بکارگیری تکنولوژهای متفاوت و ادغام آنها برای بیشترین دوام مورد استفاده قرار می‌گیرند :
  • کیف‌ها – در - جعبه ها (برای نوشیدنی‌های غیرالکلی و دیگر محصولات مایع)
  • جعبه‌های مشروب (برای مشروب)
  • نادر رفیعی
  • ۰
  • ۰

علم هولوگرافیک

تاریخچه علم هولوگرافیک

در سال 1982 رویداد خاصی اتفاق افتاد. در دانشگاه پاریس تیم تحقیقاتی که توسط آلاین اسپک فیزیکدان هدایت می شد، آزمایشی را انجام دادند که یکی از مهمترین آزمایشات قرن 20 ام به حساب می آید. این رخداد در روزنامه ها به چاپ نرسید. حتی اگر اهل خواندن روزنامه های علمی باشید نام اسپکت را شنیده اید با این که عده ای بر این اعتقادند که کشف او چهره ی علم را تغییر داده است.

اسپکت و تیمش کشف کردند که در شرایط خاص ذرات اتم مانند الکترون ها می توانند بدون در نظر گرفتن فاصله ی بین شان با یکدیگر ارتباط برقرار کنند. اهمیت ندارد که 10 فوت و یا 10 میلیون مایل از هم فاصله دارند.
دنیای هولوگرافیک

این طور به نظر می رسد که هر مولوکل می داند که دیگری چه کاری انجام می دهد. این مساله با نظریه ی انیشتن در تضاد است که می گوید هیچ چیز سریع تر از سرعت نور نیست. از آنجاییکه جهت حرکت با سرعتی بیش از سرعت نور باید موانع زمانی شکسته شوند، برخی فیزیکدانان دنبال راهی برای توضیح یافته های اسپکت کرده اند. اما برخی دیگر توضیحات سختگیرانه تری داده اند.

دیوید بوهوم، فیزیکدان اهل لندن، اعتقاد داشت که یافته های اسپکت نشان گر این است که حقیقت عینی وجود ندارد و برخلاف ظاهر یک پارچه اش، جهان وهم است و گوییهولوگرامی بزرگ و با جزئیات کامل است.

ساخت و طراحی هولوگرام توسط علم هولوگرافیک

برای درک علت این نظریه ی بوهوم، ابتدا باید اطلاعاتی درباره ی هولوگرام داشته باشیم. هولوگرام تصویری سه بعدی است که با  کمک لیزر ساخته می شود.

برای ساخت هولوگرام, شیی که تصویر آن را داریم ابتدا در امواج لیزر قرار می گیرد. سپس دومین اشعه ی لیزر به آن تابانده شده و در نتیجه ی تداخل این امواج طرحی به وجود می آید که روی فیلم ثبت می شود ( در این ناحیه دو اشعه لیزر با هم تلاقی می کنند). زمانی که فیلم ظاهر می شود، تصویری بی معنا از دوایر و خطوط تیره دیده می شود. اما زمانی که فیلم با استفاده از اشعه ی لیزر دیگری ظاهر می شود, تصویر سه بعدی هولوگرام از شکل اولیه ظاهر می شود.


هولوگرام سه بعدی

حالت سه بعدی این تصویر تنها ویژگی هولوگرام نیست. اگر هولوگرام یک گل رز به صورت نیمه بریده شده و سپس با لیزر تصویر  سازی شود، هر نیمه از گل تصویر کلی گل را نشان می دهد.

ماهیت" کل در هر بخش" به ما درک بهتری از نظم و چینش می دهد. علوم غربی بر این اعتقاد هستند که برای درک پدیده ی فیزیکی، مانند اتم و یا حتی یک قورباغه، باید آن را تشریح کرده و اجزای آن را مورد مطالعه قرار داد.

هولوگرام  به ما می آموزد که بعضی از اقلام موجود در دنیا با این روش سازگاری ندارند. اگر سعی کنیم یک قسمت از چیزی که به صورت هولوگرافیکی ساخته شده است را جدا کنیم، آن قسمتی که از آن ساخته شده است را جدا نکرده ایم بلکه قسمتی از کل را برداشته ایم.
هولوگرام 

این نظریه راه دیگری را به بوهم برای کشف اسپکت نشان داد. بوهم اعتقاد داشت که علت ثابت ماندن ذره های اتم بدون در نظر گرفتن مسافت بینشان به علت ساطع کردن سیگنال های مرموز نیست بلکه، جدا شدن آن ها خود یک توهم است. او بیان می کند که برخی از لایه های عمیق تر واقعیت مانند ذرات به صورت ماهیتی جداگانه نیستند بلکه فقط ادامه ی یک اصل اولیه به حساب می آیند.

  • نادر رفیعی
  • ۰
  • ۰

تولید کنندگان برچسب هولوگرام گارانتی

امروزه چندین اتیکت گارانتی و برچسب هولوگرام تولید کننده گان وجود دارد که دسته ای منحصر به فرد از اتیکت ها و برچسب های هولوگرام گارانتی را ارائه داده است که از تکنیک های اتیکت های هولوگرافی استفاده می کنند. لیزر برچسب های هولوگرام گارانتی را طراحی کرده است بطوریکه خراب کردن بسته بندی کامل جعل را در وضعیتی سر در گم به دنبال داردد بطوریکه او نمیتواند بسته بندی اصلی را دوباره طراحی کند. برچسب های لیزر هولوگرافی توسط سازنده گان برچسب هایی گارانتی هولوگرافی طراحی شده اند. خدمات ما را چک کنید تا بتوانبد از اتیکت های روی محصولتان محافظت نمایید.

اعتبار برچسب هولوگرام بر روی برگه گارانتی

گارانتی بیانیه ای نوشته شده است که به طور مستقیم با خرید و فروش کالا در ارتباط است. هر خریدار از هر محصول مشخص به اتیکت گارانتی توجه خواهد کرد تا دریابد که آیا محصول توسط سازنده گارانتی شده است. خرید و فروش محصولات نمی توانند بدون گارانتی باشند و به همین دلیل نیاز به برچسب هولوگرام گارانتی بوجود می آید. اگر شما هر محصولی را بدونن برچسب هولوگرام گارانتی خریداری کردید، به این معنی است که آن گارانتی جعل شده است یا تولید کننده محصول هیچ گارانتی را ارائه نداده است. این در مورد محصولات محلی که بدون هر نوع اتیکت گارانتی تولید و به فروش می رسند درست است. مصرف کننده آگاه همیشه به برچسب هولوگرام گارانتی بر روی محصول توجه خواهد کرد، نقصی که او محصول را نخواهدد خرید.  در زمان های اخیر موارد بسیاری وجود داشته است که نمایندگی یک محصول خاص سعی داشته است برچسب هولوگرامگارانتی را دستکاری کند و آن را با برچسب همانند جایگزین کند.

برچسب هولوگرام گارانتی

 

  • نادر رفیعی
  • ۰
  • ۰

طرح هولوگرافیکی

انواع طرح های هولوگرافیکی


طرح های هولوگرافیکی به سه دسته ی کلی تقسیم می شوند :

 1. طرح هولوگرافیک اشعه لیزر

تکنولوژی اشعه ی لیزر: هولوگرام سه بعدی ابتدا در ژاپن شکل گرفت. شرکت علوم و فنون این تکنولوزی را با استفاده از انتشار اکسیژن و نیتروزن در هوا به وجود آورد که با ماده ای مانند شربت ترکیب شده و تصویر کوچک هولوگرامسه بعدی را به وجود می آورد. این روش اصولا در هوای ازاد انجام می گیرد و با انفجار اندکی همراه است.

هولوگرام سه بعدی

2. طرح هولوگرافیک 360 درجه

نمایش 360 درجه ی خطوط کامل: این کار توسط دانشگاه تکنولوژی و نوآوری جنوب کالیفرنیا صورت گرفت و آن ها اعلام داشتند که این تکنولوژی هولوگرامی است برای ایجاد هولوگرام سه بعدی روی آینه ای که با سرعت بالا در حال چرخش است اما این کار اندکیی خطرناک است. به طورکلی می توان گفت که این تکنولوژی در کشورهای بسیاری استفاده می شود اما نمی توان گفت که کدام کشور بیشتر از آن استفاده می کند و یا پیشرو در این صنعت است. تکنولوژی طرح هولوگرافیکی برعکس تکنولوزی هولوگرافیک روی هوا و یااا لنز های سه بعدی مخصوص, سایه ها و یا سایر افکت ها در سطوح دو بعدی به وجود می آید, تکنولوژی طرح هولوگرافیکی تصویریی کاملا سه بعدی است که از هر زاویه 36000 درجه ای قابل رویت است.

3. طرح هولوگرافیک هوایی

طرح های هوایی و تکنولوژی مداخله ای. ابداع مردی 29 ساله به نام چاد داین که فارغ التحصیل پلی تکنیک است، پیشرفت چشمگیری در تکنولوژی است، می توان در دیوار های بخار گاز و نیز با عوامل مداخله ای آن را ساخت. اصول اولیه ی این تکنولوژی از سراب شکل می گیرد، تصویر روی بخار آب انداخته می شود و به علت لرزش های مولوکولی تصویر به صورتهولوگرام سه بعدی ظاهر می شود.

  • نادر رفیعی