هولوگرام

همه چیز درباره هولوگرام

هولوگرام

همه چیز درباره هولوگرام

۹ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

اقدامات انجمن بین المللی هولوگرام 

ولی ما به اقدامات بیشتر و سریع­تری نیاز داریم تا ببینیم که آیا موج رو به افزایش از کالاهای قاچاق چینی که به بازار سرازیر می­شوند چک و بررسی و متوقف می­شوند. نیاز بیشتری هست که این مسائل را حل کنیم و این کار می­تواند شامل افزایش هولوگرام ­های تلفیقی در چین به عنوان بخشی از استراتژی محافظت از برند باشد.
 
IHMA در حال طرح ریزی برای همکاری با سازمان­های چینی از قبیل سازمان بازرگانی چین برای مقابله با قاچاق (CTAAC)است تا مشکلات را برطرف کند.چنین حرکت­هایی از آن برندهای کوچک که مقصد صادرات هستند را در مقابل تهدید جرائم قاچاق و جرائم سازمان­یافته محافظت می­کند."
هولوگرافی
 
"چین نمی­تواند به تنهایی قاچاق را شکست دهد و همکاری با امثال IHMA و چیزهایی که ما در مورد کمک به چین در برطرف ساختن مسئله‌ی قاچاق ارائه می­دهیم،می­تواند یک قدم اولیه برای شروع باشد.ارتباط جهانی و همکاری نزدیک با ذهن باز و وسیع می­تواند در پیشبرد این اهداف سودمند باشد و به ما کمک کند تا با همکاری یکدیگر این مسئله را با هم حل کنیم."
 
این امر شامل گزینه­ های اعتبارسنجی به خوبی طراحی شده و کاربردی،که مورد تائید ISO 12931 هم هست،می­شود تا  آزمون­کنندگان را قادر سازد تا اعتبار یک محصول مشروع و معتبر را تائید کنند.حتی آن محصولاتی که در خود متعلقات جعلی و فیک را جای داده­اند هم می­توانند از آیتم­های معتبر تشخیص داده شوند،البته اگر در خود آپشن اعتبارسنجی دقیقی جای داده باشد.
 
IHMA از 100 کمپانی پیشتاز در کل دنیا تشکیل شده است.اعضای آن شامل تولیدکنندگان و تبدی ل­کنندگان هولوگرام­ها برای امنیت بانکی،ضد قاچاق،حفاظت از برند،بسته ­بندی،گرافیک و دیگر کاربردهای تجاری در کل دنیا می­شود.
 

  • نادر رفیعی
  • ۰
  • ۰

الگوریتم های هولوگرافیکی ضدتقلب

 هولوگرافیک همانند سایر صنعت های روز دنیا به دلیل پیشرفت سریع و چشمگیر رو به پیشرفت گام برمیدارد.ما در  هولوگرافیک از روش های مختلفی برای تولید هولوگرام ضد جعل استفاده میکنیم که در این مقاله به چند نمونه از آن اشاره خواهیم کرد.

هولوکپ (HoloCap) راهی برای تولید هولوگرام ضدجعل 

هولوکپ یک کلاهک مسدود کننده حفاظتی است که از طریق القاء الکتریکی هولوگرافیک ایجاد شده و نقش ایمنی قابل توجهی را بر روی ظروف پلیمری ایفا می کند. هولوکپ متشکل از لایه های متفاوتی است که در مقابل حرارت مقاوم بوده و مستقیماً بر روی ظروف پلیمری بکمک حرارت قرار می گیرد. این سازه اغلب بر درب بطریهای الصاق می شود که محتویات داخلی آنها نیاز به عایق بندی یا نوعی پلمپ خاص دارند. این فیلم چند لایه هولوگرافیک با هدف بالا بردن سطح ایمنی ظروف به برخی شرکت های بزرگ به ویژه شرکت هایی که محصولات مهم و یا خطر ناکی را تولید میکنند مانند شرکت های دارو سازی کمک میکند تا از دزدی و یا تقلب جلو گیری کنند
  • نادر رفیعی
  • ۰
  • ۰

دنیای هولوگرامی 

برعکس عقیده ی بسیاری از مردم دنیای اطراف ما ممکن است دو بعدی باشد.اما ما به شما میگوییم سه بعدیست چون انتظار سه بعدی شدن از آنرا داریم. در این دیدگاه, لایه ی بیرونی دنیا شامل تمام اطلاعات مورد نیاز جهت این بعد سوم را خواهد داشت, درست مانند یک هولوگرام.

" اصول هولوگرامی" یک ایده ی ناب بر گرفتهاز ایدهی طناب است .این نظریه بیان می کند که جاذبه در دنیا از رشته های نازک لرزانی تشکیل شده است که به آن گراویتون می گویند. این رشته ها همان چیزی است که هولوگرام را در فضای سه بعدی می سازد. آنها شامل اطلاعاتی هستند که شی سه بعدی خواهد داشت, برای مثال حجم آن. بنابراین اگر می خواهید بدانید داخل توپ چه رخ می دهد, فقط با نگاه کردن به سطح توپ همه چیز را خواهید فهمید.

هولوگرام ودنیایی دیگر

دنیای ما برخلاف تصور شما هیچ ارتطاب ساکن یا متحرکی با فضای ضد دو سیتر ندارد.: دنیایی که در آن زندگی می کنیم مسطح بوده و از فاصله ی فضایی مشخص, دارای ویژگی های چرخشی مثبت است. اخیرا, اصول هولوگرامی با قوانین ریاضی و در زمان-مکان سنجیده شده اند و به نظر می رسد که با واقعیت همخوانی دارند.

  • نادر رفیعی
  • ۰
  • ۰

 قابلیت  سیستم های تشخیص با فرکانس رادیویی


سیستم های تشخیص با فرکانس رادیویی یکی از تکنولوژی های بسیار متنوع تشخیص دادن یا تعیین هویت به صورت اتوماتیک (خودکار) است که سیستم های بارکد نیز جز اینتکنولوژی ها است. سیستم های تشخیص با فرکانس رادیویی، قادرند که در زنجیره تولید، انبارداری، توزیع و خرده فروشی محصولات گوشتی مزایای فراوانی داشته باشند. مزایایی که به عنوان نمونه شامل: امکان ردیابی محصول، مشخص ساختن موجودی انبار، کاهش هزینه های نگهداری، امنیت و ارتقای کیفیت و سلامتی محصول و ممانعت از پس آوردن محصول می باشد. تکنولوژی تشخیص هولوگرام با فرکانس رادیویی بیش 40 سال است که در دسترس است، اگر چه کاربرد آن به صورت گسترده در بسته بندی به سال های اخیر مربوط می شود.

در واقع تکنولوژی تشخیص با فرکانس رادیویی (RFID) را نمی توان جز حس‌گرها و یا شناساگرها طبقه بندی نمود، بلکه باید آن را به عنوان شاخه ای مجزا در لیبل بسته بندی های هوشمند بیان کرد که بر پایه اطلاعات الکترونیک استوار می باشد.

استفاده از فرکانس رادیویی در بسته بندی

چنان‌چه نگاهی ساده و پایه ای برای شناخت مکانیزم این سیستم داشته باشیم، می توان گفت که یک برچسب تشخیص با فرکانس رادیویی که در  لیبل بسته بندی به کار می رود شامل یک گیرنده- فرستنده کوچک و یک آنتن می باشد. برچسب هولوگرام  به علامت های دریافت شده از طریق آنتن خواننده اطلاعات، پاسخ داده و عدد مربوط به آن اطلاعات را به آنتن برگشت می‌دهد. بر چسب های تشخیص با فرکانس رادیویی می توانند اطلاعات بسیار ساده مورد استفاده برای ردیابی محصول (مثلاً اعداد مربوط به تشخیص یا تعیین هویت محصول) را نگه دارند و در عین حال توانایی دارند که اطلاعات بسیار پیچیده تر، مثلاً با ظرفیت ذخیره سازی بیش از یک مگابایت را در مورد خصوصیاتی مانند دما، رطوبت نسبی، اطلاعات تغذیه ای، دستورالعمل پخت یا آماده سازی غذا و سایر اطلاعات را منتقل کنند، لذا در مقایسه با بارکدهای معمولی، دارای کارایی و توانایی هایی بسیار بالاتری هستند.
.




  • نادر رفیعی
  • ۰
  • ۰

ارتباط هولوگرام و صنعت معماری


کمکم کن،Obi Wan Kenobi،تو تنها امید من هستی"این اظهار ناامیدی از یک شاهزادهی  "لیا"در فیلم جنگ ستارگان است.او در آن زمان فقط 12 اینچ قد داشت و حتی واقعاً در آن جا حضور نداشت-او یک هولوگرام بود.در دنیای واقعی،هولوگرامها هنوز به طور کامل به آن سطح نرسیده بودند.

تعداد کمی تکنولوژیهای تبدیل فایل و چاپ قادر به تعبیر  سه بعدی و نقشه ها از برنامه های BIM به سمت تصاویر هولوگرام هستند و به آرشیتکتها یک راه جدید برای آشکار کردن پروژه ها،از سطح طراحی تا ساخت میدهد.با چاپ شدن روی یک فیلم عکاسی قابل چرخش به نظر میرسد هولوگرام ها در حال پرش از روی صفحه هستند،یک راه سریعتر در درک کاربردهای فضای طراحی به ما ارائه میدهد.

هولوگرام در طراحی و معماری

 هولوگرام هارا میتوان در میان آرشیتک ها و مهندسین سازه به علت در اختیار قرار دادن یک جلوه ی فیزیکی به کاربرد.همچنین میتوان از هولوگرام ها  در این امر استفاده کنند که آیا یک طرح اصلا به مرحله تولید میرسد و یا اصلا قابلیت اجرا شدن را دارد یا نه کمک گرفت."استفاده از تکنولوژی در طراحی برای ما خیلی مربوط به مسائل زیبایی یا جنبه های فضایی ساختمان نیست.در حالی که هولوگرام های تکرنگ ساده برای چاپ،قبلاً روزها و حتی هفته ها  زمان میبرد،هولوگرام های چند رنگ و چندکانالی در حال حاضر در چند ساعت میتوانند چاپ شوند.هرچند هزینه ی چاپ یک هولوگرام 36*24 اینچ میتواند تا 3500 دلار برسد،مورد قیمت در حال رقابتی شدن با هزینه ی یک مدل فیزیکی است.برای بعضی از مدل های استادانه،یک هولوگرام در واقع یک گزینه ی ارزان به حساب می آید. یک ارشیتکت ضعیف ممکن است وقت بسیار زیادی شاید طول چند هفته را برای یک طراحی فیزیکی و یا معماری به کار ببرد،ولی این هولوگرام ها خیلی سریع ساخته میشوند

  • نادر رفیعی
  • ۰
  • ۰

تولید هولوگرام ایمن در چاپ هاگو 

چاپ هاگو که در سال 1980 تأسیس شد،خود را به عنوان یکی از پیشتازان در تولید هولوگرام امنیتیدر انگلستان معرفی کرد و یکی از قابل احترام­ترین متخصصین در چاپ ایمن درکل جهان به شمار می­رود.

به عنوان یکی از معدود اعضای انگلیسی در IHMA(انجمن تولیدکنندگان بین ­المللی هولوگرام )ما سازوکارهای امنیتی سختگیرانه­ و کنترل کیفیت مورد نیاز را برای طراحی،تولید و ذخیره­ی هولوگرام­های ایمن سفارشی شما دنبال می­کنیم.
هولوگرام

چاپ تصدیق هولوگرام

در چاپ هاگو،ما خدمات چاپ تصدیق حرفه­ ای ارائه می­دهیم.ما اخیراً در تصدیق­های چاپ و درجه­ی هولوگرام فعالیت داریم و همچنین رونوشت­هایی برای بیش از 35 دانشگاه در انگلستان ارائه می­دهیم.

تیم تخصصی ما در چاپ تصدیق توانایی تولید طراحی­ های مدرن و منحصر به فردی دارد که برای سازمان و مشخصات شما تطبیق داده می­شود.ما یک سرویس دفترخانه‌ی(bureau)قابل اعتماد راه ­اندازی می­کنیم تا برای شما چاپ تصدیق یکپارچه­ ی(seamless) فراهم آورد و همچنین برای دانشجویان ارسال می­کند.

هاگو همچنین تنها کمپانی در انگلستان است که دارای بخش تخصصی فروش است که منحصراً با بخش آموزش روی چاپ ایمن کار می­کند و تقلب(fraud)را مستند می­کند و در نتیجه یک سطح منحصر به فرد از سرویس به مشتریان را ارائه می­دهد.

  • نادر رفیعی
  • ۰
  • ۰

رابطه هولوگرام و گوشی های هوشمند


 هولوگرام  ایده ای شد برای طراحی  گوشی هوشمند آمازون  که شاید به اجرا در بیاید و نسل جدیدی از گوشی های آینده باشد.بیکی از ویژگی های بارز این گوشی های هوشمند این است که در مدل های امروزی شما نمیتوانید در پشی تصویری داشته باشیداما در این گوشی با استفاده از هولوگرام در هر طرفی می توانید تصویر را داشته باشید.

در این مدل از گوشی هم مانند سایر تلفن های همراه امکان استفاده از سیستم عامل اندروید و مورد استفاده قرار دادن انواع بازی ها و برنامه ها وجود دارد. این گوشی یک صفحه نمایش هولوگرافی پیچیده از۳D دارد. تصاویری که حالت شناور به خود گرفته است.
 نکته دیگر در مورد این گوشی عمر باتری آن : اگر تصویر نمایشی و بلوتوث آن خاموش باشد مدت زمان زیادی را کار می کند ولی اگر از امکانات آن استفاده شود ازجمله صفحه نمایش هولوگرافی آن حدودا ۳ ساعت می تواند شارژ کافی به شما بدهد.


هولوگرام در تصاویر سه بعدی


یکی از کاربرد های مهم هولوگرام  ایجاد تصاویر سه بعدیست.در مدل گوشی آمازون که برگرفته از این موضوعست شما میتوانید یک تصویر سه بعدی داشته باشید.این گوشی ها  هولوگرام سه بعدی را نمایش دهند.برای نمایش تصاویر سه بعدی روش های متعددی وجود دارد که یکی از این روش ها هولوگرام است،نمایش این تصاویر هولوگرام سه بعدی  استفاده از مولکول های هوای مه آلود می باشد.

هولوگرام موجود در صفحه نمایش باعث میشود زمانی که شما میخواهید آیکن های صفحه نمایش را در صفحه جا به جا کنید و آنهارا بهد سمت خود پرتاب کرده و تصاویر را به صورت سه بعدی بدون استفاده از عینک تماشا کنید و لذت ببرید.
  • نادر رفیعی
  • ۰
  • ۰

وابستگی هولوگرام و عکاسی

درست اس که امروزه از دستگاه های فوق العاده پیشرفته ای برای   هولوگرام ها استفاده می شوداما هنر هولوگرافی از تا گذشته تا روزی که به این درجه برسد مسیربسیار سختی را پیموده است. اگرچههولوگرافی و عکاسی از نظر چگونگی ثبت اطلاعات مربوط به یک صحنه یا منظره بر روی فیلم کاملاشبیه به هم به نظر می رسند، اما شیوه تهیه آنها و همچنین دستگاه ها و وسایلی که در این دو روش از آنها استفاده می شود کاملامتفاوت هستند و به همین دلیل تصاویری که به این دو روش تهیه می شوند نیز کاملامتفاوت خواهند بود. در عکاسی تصویری که تهیه می شود یک تصویر دوبعدی است، این در حالی است که تصویری که در هولوگرافی ثبت می شود یک تصویر سه بعدی است و وقتی شما به سطح این تصویر که هولوگرام نام دارد نگاه می کنید، برجسته و سه بعدی بودن آن محسوس خواهد بود. طراحی هولوگرامبرای نخستین بار در سال 1947 میلادی توسط دانشمند انگلیسی دنیس گابور مطرح شد.

گذشته ی هولوگرافی

نقطه شروع و گام اول در  تاریخچه هولوگرافی مدرن و امروزی را سال 1947میلادی میتوان دانست. در آن زمان دنیس گابورکه در حال تلاش بسیار زیادی برای افزایش دقت میکروسکوپ ها میکرد به طور کاملا غیره منتظره ای نظریه ی  هولوگرافی در ذهنش مطرح شد و به همین علت در سال 1969 میلادی موفق به دریافت مدالی از انجمن سلطنتی کشور انگلیس شد و در سال 1971 نیز به خاطر این کشف بزرگ جایزه نوبل فیزیک را از آن خود ساخت به همین علت از دنیس گابور به عنوان پدر علم هولوگرافینام برده می شود.
  • نادر رفیعی
  • ۰
  • ۰

آشنایی با ثبت بارکد برروی برچسب هولوگرام


چاپ  بارکد روی برچسب هولوگرام با شماره سیاه روی برچسب هولوگرام برای اضافه کردن اطلاعات طراحی هولوگرام ها و افزایش امنیت و ردیابی کالاها ثبت می شود. ما بارکد دو بعدی، کد QR را روی منطقه سفید هولوگرافیک چاپ کردیم که به راحتی توسط تجهیزات قابل خواندن است. این برچسب هولوگرامفقط برای کد QR طراحی شده است.

برچسب پلمپ تخریب شونده اورجینال برچسب هولوگرام با بارکد سیاه

تصور کنید که نشانه ای را ببینید و از کد QR برای تماشای ویدئو درباره آن استفاده کنید ، یا کد QR را در روزنامه یا مجله برای فرستادن ایمیل به یک دوست اسکن کنید، یا نشانه ای را برای دنبال کردن شیرینی پزی محلی در توییتر اسکن کنید.

ما برچسب امنیتی را در قالب رولی میسازیم که برچسب های هولوگرام با فاصله ای مشابه از یکدیگر قرار میگیرند. بنابراین هر مشتری می تواند طراحی بارکد/ شماره سریال/ لوگو/ متن را روی رول برچسب هولوگرام امنیتی به صورت سفارشی پرینت کند و توسط ریبون های مخصوص چاپگر برچسب / بارکد ، از قبیل Fargo، Zabra، Sato، INTERMEC ، به طور گسترده ای در دفاتر استفاده شود.

  • نادر رفیعی